Procházíte se po knihovně, hledáte něco, co Vám pomůže z orientovat se na velmi specifickém poli psychologie práce. Mezi řadou knih, které si na toto téma vyberete se najednou objeví malá knížka. Penguin Readers? Nevěděla jsem, že oni také vydávají psychologické knížky. Znám tohoto vydavatel spíše pro klasické literární díla. Tak já si jí vezmu, tím nic nezkazím. Takové malinké publikaci od vydavatele, který není čistě odborný moc nečekáte.
Při otevření knihy, musím ale uznat, že zde najdeme více než se na první pohled zdá. Přiznávám, že regál své pomocných knih mě málokdy zaujme. Jsem velice radaru, že jsem toto zajímavé čtení našla právě pod pracovní psychologií. Kniha pojednává o tom, jak budovat originální nápady. Hned z počátku mě zaujmuly otázky před čtením. Jak byste popsali slovo originální a kdo je originální člověk a vyberte čemu si myslíte, že se kniha bude věnovat považuji za skvělý způsob jak čtenáře donutit se nad knihou zamyslet. Autor se věnuje všemu od naší konformity, přes tvorbu originálních nápadů po práci s emocemi. Tím že neobsahuje velké množství stánek sdílí pouze důležité informace. Poznatky z této knihy Vás překvapí. Autora považuji za skutečně dobrého vypravěče. Své postoje a zkušenosti nám předává pomocí krátkých příběhů. Přidává sem i hodnotu vyprávěním vlastních zkušeností.
Co mi trochu v knize chybělo, bylo poukázání na různé studie a celkově větší spolehlivost ve zmíněných faktech. Samotné informace se zdají zajímavé i pokud je již znáte. Jen nevím, jestli nováčka do této problematiky přesvědčí pouze anekdoty.
Závěrem bych knihu doporučila, čte se rychle. Zároveň Vás dokáže dobře zaujmout.
Tady se nám krásně ukazuje přísloví: Nesuďte knihu podle obalu!
Souhlasíte s tímto hodnocením, nebo to vidíte trochu jinak? Dejte nám to vědět v komentářích.