MLM: Jak to začíná?

Multi level marketing II.

V minulé části jsme si představili úvod do Multi level Marketingu (MLM). A nastínili jeho možná úskalí. Dnes se podíváme, jak zpravidla začíná takovýto „lov“. A co nám zpravidla ukáže hned ze začátku, že nebude něco úplně „běžné“ jako jindy. Úskalí je v tom, že vás takto zpravidla osloví někdo z rodiny, případně dobrý kamarád či kamarádka, se kterými se často vídáte nebo si píšete. Případně si na vás pro změnu vzpomene kamarád či spolužák z dřívějších let. Což vlastně je milé, respektive to ten milý pocit budí.


Každopádně, než se dostaneme dál, zkuste se pro začátek zamyslet, jak byste reagovali, kdyby vás na ulici, v obchodě nebo třeba e-mailem či na sociálních sítích oslovil někdo naprosto cizí s nabídkou snadného výdělku peněz, výhodných nákupů, slev, skvělých investic? Asi byste toho člověka úplně ignorovali nebo si ho maximálně opatrně vyslechli. Naskočily by obranné automatismy, které nás varují, že nám přeci jen tak nikdo nedá slevu, výhodnou nabídku, možnost skvělého výdělku.
Ovšem když vás s tímto osloví někdo z rodiny, kamarád nebo třeba i partner. Prostě jakákoliv nám známá a důvěryhodná osoba, tak už tolik ostražití nebudeme. Naopak zde si málokdo povšimne, že jednání této naší blízké osoby je poněkud jiné než doposud. Přeci, když pro vás někdo má možnost zajímavé brigády, práce, či výhodné koupě vaší oblíbené kosmetiky, oblečení, prostě čehokoliv, co by vám bylo prospěšné, tak vám to řekne přímo, že v obchodě XY je sleva tolik procent, nebo že je na trhu nový typ telefonu, případně, že ví o zajímavé brigádě ve firmě AB.
V případě MLM vám ovšem jen mlhavě naznačí možnost zajímavé brigády, výhodných možností, či dokonce zacílí na to, co děláte za práci či vaše koníčky (i když se to ve finále nebude ani zdaleka přibližovat). A samozřejmě vám neprozradí společnost, pro jakou pracuje, produkt, který nabízí. Cílem je si vás v klidu pozvat na „kávu“, kde vám nové zajímavosti poví. Už zde si můžete všimnout, že se styl jeho vystupování a vyjadřování změnil. Ale zpravidla si toho nevšimneme právě proto, že jde o někoho nám blízkého a čekáme jednání
narovinu. Nefungují přirozené obranné mechanismy, protože daný člověk až doposud byl naprosto důvěryhodný a nečekáme žádné nefér jednání.
A jaká je obrana v této první fázi? Trvejte na tom, že chcete vědět, o co se jedná, ještě, než proběhne schůzka. Nechat si poslat webové stránky, odkaz na sociální sítě společnosti, produktu apod. Což v dnešní době má snad každý, jinak by se na trhu jen těžko prosadil. A pokud se dotyčná osoba začne vymlouvat, že to poslat nejde, nemůže, že je lepší až osobně a vlastně často začne vzbuzovat pocit viny, že jí nevěříte a tvářit se dotčeně. To byl měl být varovný signál, že je třeba se mít na pozoru.
Poslední takové oslovení se mi stalo na LinkedIn, kde mě oslovila slečna ohledně koučování, které dělám, s nabídkou možné spolupráce. A opět nezazněla přímá nabídka spolupráce kde, jak, pro koho. Ale návrh schůzky. Ten jsem právě v očekávání MLM produktu přijal a účastnil se tak druhé fáze – tedy hlavního zaháčkování a navnadění potencionální spolupráce, která v sobě zahrnuje zpravidla silnou manipulaci. A o tom si povíme zas příště.

Reader Rating0 Votes
0

Notice: Undefined offset: 1 in /home/html/introspekt.cz/public_html/www/wp-content/themes/zeen/inc/core/theme-helpers.php on line 2535

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/html/introspekt.cz/public_html/www/wp-includes/functions.php on line 4757

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/html/introspekt.cz/public_html/www/wp-includes/functions.php on line 4757

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/html/introspekt.cz/public_html/www/wp-content/plugins/really-simple-ssl/class-mixed-content-fixer.php on line 110